اصول علمی وکامل طراحی سوالات چند گزینه ای ویژه معلمان از دبستان تا دبیرستان
توضیحات
اصول علمی وکامل طراحی سوالات چند گزینه ای
ویژه معلمان از دبستان تا دبیرستان
واساتید دانشگاه
تعداد اسلاید:50
سرفصل مطالب
آزمون یا امتحان ابزاری جهت ارزشیابی است
محاسن آزمون عینی
انواع آزمون ها
از چه قسمتی از مطالب مطرح شده باید امتحان گرفت
سطوح ارزشیابی دانشجو در حیطه شناختی
توکسونومی یک ( محفوظات )
سطوح ارزشیابی دانشجو در حیطه شناختی
( Taxonomy) یا رده بندی
اصول طراحی سئولات چند گزینه ای
ساختار سئوال چند گزینه ای MCQ
دو نمونه از سئوالات شبهه برانگیز و رایج
ده قابل توجه در طراحی سئوالات چند گزینه ای
آزمون یا امتحان ابزاری جهت ارزشیابی است
- آزمونها یا ذهنی (Subjective) هستند که در آنها اعمال نظر
آزمون گیرنده بسیار زیاد است و یا عینی (Objective) که
در آنها اعمال نظر شخصی آزمون گیرنده بسیار کم است
- آزمون فرایندی جدی است و حتی المقدور بهتر است از عینیت
بالایی بر خوردار باشد
22. حتی الاامکان از طرح مسائل اضافه ای که نقشی در کیفیت و سلامت سئوال ندارند بپرهیزید.
23- هر گز دو واژه متضاد را که یکی از آنها پاسخ درست میباشد ، به عنوان گزینه های پیشنهادی بکار نبرید.
24- محل گزینه های جواب در بین سا یر گزینه ها باید بطور تصادفی معین شده باشد.
بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا
نوع فایل PowerPoin pptx قابل ویرایش و آماده پرینت
می باشد
تعداد مشاهده: 124 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: .pptx
تعداد صفحات: 52
حجم فایل:5,242 کیلوبایت